pembuka kata,awal bicara

..bercerita tentang cinta, pasti ada hati yang berbunga riang,ada pula hati yang menangis sepi,mgkn juga ada hati yang keliru trtanya2, apakah itu cinta??

hakikatnya manusia dan cinta mmg tidak dapat dipisahkan...dan cinta paling kerap dibicarakan adalah cinta sesama manusia...anda pernah jatuh cinta? adakah cinta anda berbalas atau hanya dipandang sepi oleh si dia? setiap insan yang jatuh cinta pasti berharap cintanya berbalas bukan? kerna bertepuk sebelah tangan bukan impian mereka yang jatuh cinta..

namun cinta sesama manusia sering kali mengcewakan...membuat banyak hati2 yang menderita, sehingga ada yang sanggup menungkah badai,melawan fitrah kehidupan hanya kerna cinta, ..hmm,besarnya kuasa cinta..

namun pernah kita bertanya pada diri, dari mana datangnya cinta itu? yang ternyata sangat indah dan tggal di istana brnama hati..merujuk salah sebuah buku yg mbicarakan ttg cinta, penulis mengatakan cinta itu adalah anugerah ataupun hadiah dari Yang Maha Pencipta, jesteru jika kita menerima sesuatu hadiah adakah kita akan lebih menghargai hadiah tersebut ataupun pemberinya..

Allah menganugerahkan itu semua kerna Dia sangat menyanyangi hamba-hambanya, di alirkan rasa kasih sayang sesama kita kerna Dia Ar-Rahman , Ar-Rahim..

mgkn kita pernah mndengar org kate, jika kita cintakan bunga, bungakan layu, cintakan manusia, manusia kan mati, hanya Cinta KepadaNya lah, cinta yang kekal abadi..cinta Allah smemangnya cinta yang paling agung..

bercerita ttg cinta jg mengingatkan kita pada seseorang, kisah cinta ini mmpu mmbuat hati2 kita menangis,itulah kisah cinta Kekasih Allah, Muhammad s.a.w..cintanya pada umatnya mmbawa rindu di hati walaupun baginda tidak pernah melihat umatnya yg lahir selepas kewafatan baginda..

inilah yg kita harus sntiasa igt dalam hidup kita, cinta Allah dan rasulNya..
cinta yg PASTI BERBALAS,jika hati kita ikhlas..janjiNya yang pasti ditunaikan,oleh itu jagalah cinta yang dianugerahkan moga tidak mnjadikan kita hamba yg dimurkai...

Ya Allah ...golongkan kami dalam golongan mereka yg sentiasa mndamba CintaMu, sntiasa mncintai RasulMu..Rahmatilah kami, Ya Allah..

0 comments:

Post a Comment