pembuka kata,awal bicara

alhamdulillah , akhirnya sempat juga nak meng'update' blog ni...btul ke x sempat sebelum ni?.....entahla..tp yang pasti ,saat ini Allah tlah gerakkan hati utk mencoret sesuatu d ruangan ini...

diam x diam , sedar tak sedar ...pejam celik,pejam celik , ramadhan dah melangkah masuk ke hari 21......ertinya, dah tiba spuluh malam terakhir......dan bila sebut spuluh malam terakhir, akan telintas di fikiran mengenai satu malam yang cukup istimewa....lailatul qadar....maka bermulalah kembara buat insan-insan yang mengerti , yang selalu mendamba kasihNya....
kebtulan , malam ni juga merupakan malam merdeka, detik ulang tahun kemerdekaan buat tanah air tercinta.....

merdeka?....satu persoalan datang menerjah d fikiran, dah merdeka aku selama ni...?
dah merdeka ke hati aku?...merdeka dr segala cinta dunia yang membawa aku alpa dan lupa pada Yang Maha Pencipta....dah bersih ke diri ini dr penyakit2 hati ?.....
Ya Allah ya 'Afu, Yang Maha Pengampun , ampunilah hambaMu yang tersangat lemah ini.....

sesungguhnya ramadhan yang datang tersangat berharga....inilah pluang terbaik , titik permulaannya....the turning point...masa utk kembali pada fitrah....madrasah ramadhan hampir berakhir..dan ia pasti akan pergi meninggalkan kita, adakah ini yang terakhir?....Allah Ya Alim , hanya Engkau Yang Maha Mengetahui...

Ya Allah , aku bermohon padaMu , kurniakanlah daku kekuatan utk terus berada d jalanMu, kekuatan utk aku trus brusaha mendekatiMu...berkatilah stiap apa yang aku lakukan Ya Allah...padaMu kuserahkan segalaNya...

wallahu'alam...

siiru 'ala barakatillah...

0 comments:

Post a Comment